Monday, August 10, 2009

.::Percutian H1N1 (episod 1)::.

Actly lepas diberi cuti mengejut,memang ting tong jap r..mane nak cari tiket secara tiba2.adoi,saat inilah saat yang paling tidak digemari. Bukan ape, aku dahlah lembab bab2 cari tiket nie, itulah wat aku pening..Masa itu gak kawan seangkatan aku pun turut hadapi masalah yang sama ,Khairul Azwa..Budak lagi lagi pening dari aku kot..hheheh..

Tapi dalam pening2 dapat gak r tiket..itupun sebab ada penyelamat dari planet pluto trun ke bumi..hehhe..tapi sebelum cerita pasal penyelamat ini,aku nak ckp gak r "kebengangan" yang tahap alfa croch bach 0.89 coz elok2 beli tiket yang harganya RM48.00 (mahal dari kebiasaan akibat bayar harga untuk ke Kuala Terengganu sebab Jerteh xde kat Ipoh) tup2 ade annocment menyatakan ada tiket free dari UPSI..

Adoi,diorg nie lambat giler info..dah sehari bdk2 nie balik barulah nak info hari ke-2.hmm,xpelah maybe d hikmah disebalik semua tue(sejuk hati sendiri)

Oklah,berbalik cerita asal tadi..aku berjaya dapat tiket pulang ke terengganu tercinta pun atas bantuan angkawasan xcukup tinggi yang tinggal di Ipoh..hehhe..Jom berkenalan jap nga dia.


Inilah penyelamat aku..alien kecik yang trun dari planet pluto..kejap angkasawan,kejap alien..cian dia..hahha..xpe..yang penting dia budak kecik.Jom check list sape dia..

Nama : Muhammad Shahir Bin Noordin

Umur : 19 or 20 tahun..aku pun xberapa ingat umur budak nie..tapi kalo 25 pun umur dia..dia tetap kecik.si
budak kecik..hehe

Asal : Orang utara ,kedah .Pekat bebenor utara dia..memang ori punyelah..

Sekolah : Yang sekolah tue xthu..tapi pasti semua katkedah ..hehe..pastu sambung stdy Kolej Polytech Mara, Ipoh dalam jurusan Diploma In Mutltimedia

Hobi :
Hantu Photography..minat g
iler nga photography..kalo xcaye tgk blog dia ( http://edbudakkechik.blogspot.com)..pasnie mesti caye..

Tentang Dia : Budak kecik nie aku panggil dia Ed.Dia nie budak yang simple ..tapi yang isau budak nie terlalu simpel..semua benda dia buat selamba badak je..kadang2 isau gak takut terjebak dengan gejala sosial ke,masalah jenayah ke..(
xdelah smpai mcam tue sekali) tpi dia jenis yang mudah r.Bila sembang nga dia,nak gelak pun de..de je cerita pelik2 dia nak cerita..memang budak yang jenis xduk diam..Paling istimewa ,wlpun dia kecik tapi dia cute..like his cousin(cousin dia cute lagi dari dia..hehe)Kalo nak thu lanjut lagi..berkenananlah nga dia sendiri..huhuu..ape2 pun thanks Ed coz beli tiket untuk kak tien.


Ok..back to story.Of courselah pas dapat tiket mesti r, packing barang nak balik kampung..Dalam hati ini timbul lak persoalan..ade ke tiket nak pie ipoh.Mesti saat mcm nie xde tiket nak gie ipoh..huhu..so aku dengn semangat waja pada hari khamis bersamaan 30 Julai mengangkat beg di pagi2 hari lagi walaupun tiket aku blik trg kul 11.oo malam ..bila tiba di stesen bus Tanjung Malim..mcm xcaye je..tiket ipoh dah xde ..kalo d pun hnya petang.adoii..penat giler nak tunggu..air mata mula r nak kuar..mulut mula dah jadi jahat semcam..xpasal2 aku mengamuk kat jantung hati aku..adoii..selalu lost control ..hot tempel aku terover sgt..dahlah masa tue suasana kat tanjung malim ..panas..cuaca panas,persekitaran panas..sekeliling penuh dengan manusia yang menutup muka ..like dis;


Ingat senang ke pakai topeng mcm nie..adoi..penat giler..sakit+gatal+xselesa+rimas+macamlah yang rasa..tapi demi keselamatan dan kesihatan..aku teruskan juga..

Namun aku rase benda yang paling aku xleh lupa..pertama kali dalam hidup aku naik "Bus Loncat2".Aku memang dah beli tiket pie ipoh,tapi xsanggup nak tunggu lama..Masa tu aku ambik keputusan naik bus loncat2..Tapi honestly aku ckp,kesusahan naik bus loncat2 nie memang jelas tergambar..n aku rasakan kerajaan kena naik taraf lagi pengangkutan awam di pekan2,kampung2..Mula2 naik bus dari Tanjung Malim ke Sungkai,xdelah rase sgt..sebab bus tue ok..ade penghawa dingin tpi bila turun di sungkai n change next bus di sana..barulah aku faham maksud BMW (best men win) aku..Bus tue memang teruk gak..aku rsa zaman ayah aku bus tue beroperasi sampai sekarang..Bus HUP YIK (aku pun lupa nama bus tue),Bus tue lantainye lantai kayu,pastu penghawa dingin semulajadi n aroma terapi semula jadi..dalam erti kata mudah..pakej lengkap semula jadi..huhuhu..
Tapi seronok r..satu pengalaman yang aku xlupa..dapat gak r kenal ceruk kampung ..so dari sungkai ,aku ambik bus ke bidor n tapah.Last perhentian aku di Tapah..masa sampai kat tapah,rase mcam aku melakukan pelanggaran norma..owg pandang aku pelik je..yelah..aku pakai topeng .mybe kat tapah ,wabak H1N1 belum menular lagi kot..nak tak nak aku bukalah topeng coz xnak nampak sgt aku nie pelik..huhuu..
Syukur r sampai Tapah BMW aku datang jadi rescue 911 coz aku xnampak bus dari tapah ke ipoh..pastu dahlah sowg uncle india tue pandang2 aku start aku trun bus..adoii..seram sejuk dibuatnye..kira xsmpai 15 minit aku duk situ BMW aku dtg..huhuhu..lega............................
berakhir episod pertama pecutian H1N1

No comments:

Post a Comment