Monday, August 10, 2009

.::Dia Melanda UPSI::.

Aku pun xthu nak describe macam ne..tapi yang aku boleh cakap...ancaman terbesar dunia telah melanda di UPSI..H1N1,virus yang paling menakutkan telah pun menyerang UPSI...Tarikh keramat 29 Julai 2009 dalam 12 tengah malam ..mungkin menjadi pengalaman yang mampu menginsafkan aku..Masa tu,bagaikan peristiwa sejarah 13 Mei , Kampung Medan..bagaikan nak berulang kembali apabila satu campus dikuarantinkan..Mungkin bagi yang merasakan kuarantin satu perkara biasa terpulangr..tapi malam tu,suasana sunyi sepi..masing2 alert pada pengumuman demi pengumuman yang dibuat..dari satu blok ke satu blok ,pengumuman dibuat..Kuliah dibatalkan,arahan tidak kuar kemana2, pergerakan bus catar dihentikan...ambulans , kakitangan kesihatan,ditempatkan di kolej bagi langkah berjaga-jaga..semua suasana itu tidak ubah seperti perintah darurat dikuarkan..terputus seketika perhubungan dengan dunia luar..takut pun ade..yealah H1N1 ..bukan satu perkara yang main2.masing2 setia menanti apelah yang akan terjadi lepas nie..tpi aku tahu..ramai dah menjangkakan akan diberi cuti seminggu..adoii..dalam keadaan mcam nie..memang xde pilihan..namun aku doakan mahasiswa/siswi UPSI dalam keadaan selamat kerana aku sedar H1N1 tidak memilih sesiapa yang akan dihuninya..

No comments:

Post a Comment