Monday, August 9, 2010

~cikgu,tolong saya.~

date :9 0gos 2010
place : atas sofa umah
memori : bersama cerita kasih mia episod2http://www.emocutez.com

kul 5.45 pm dpt msg..ingat dri buah ati rupanya dari firdau 3RK (RK tu rancangan khas)..firdaus nie student aku masa aku prktikal kat SMKSAA, Teluk Intan.actly aku xdelah rapat sgt nga firdaus tapi semua nie bermula bila dia menjalani program motivasi pada saat2 akhir sebelum aku menamatkan prktikal aku disana..tanpa terduga,dia secara jujurnya menceritakan harapannya untuk bersama IBUnya lalu terus menitiskan air mata..aku tergamak seketika namun lantas aku cpt2 mengawal keadaan agar beberapa pelajar lain dapat memberikan semangat kepadanya..

actly firdaus memang selalu msg aku selepas aku pulang ke terengganu..dia selalu dptkan nasihat dan tnjuk ajar untuk belajar..aku sebenarnya kagum dgn semangat belajar dia..dia ingin berjaya bagi merealisasikan impian dia utk bersama IBUnya..aku doakan semoga dia berjaya menggapai impiannye itu..kebelakangan ini dia sering kali sms dan baru2 ini dia menyatakan bahawa dia telah gagal dlm subjek KH ketika trial pmr.dia meluahkan kekecewaan dan kebimbinganya..maka aku cuba menasihatinya sedaya yang boleh..

tapi sms yang aku terima tadi juga agak mengejutkan aku..dia sekali lg gagal dlm satu subjek iaitu sains..lantas tnpa berfikir panjang aku terus menghubungi kak su agar dia dpt membantu firdaus memandangkan kak su merupakan kaunselor disana..

alhamdulillah kak su berjanji akan melakukan sesi bersamanya esok..aku berharap agar kak su dapat membantu firdaus kerana aku percaya firdaus mampu melakarkan kejayaan demi IBUNYA
http://www.emocutez.com

p/s: actly masa aku tulis etry nie..bos aku dtg..terus idea ilang..hahha..moralnye jgn wat keje lain masa ngah kerja..
http://www.emocutez.com

No comments:

Post a Comment