Saturday, October 24, 2009

.:: Last pebentangan di UPSI::.

Hari ni dalam sejarah 24 OKTOBER 2009 tepat jam 13.20 petang, aku membentangkan dapatan kajian aku untuk mendapatkan kelulusan bagi meneruskan bab 5. Mungkin itu satu berita yang mengembirakan aku..namun sebenarnya itulah pebentangan aku yang terakhir di UPSI..aku bakal meninggalkan upsi tidak lama lagi.Tanpa aku sedar 3 tahun setengah aku meniti usia-usia remaja aku disini sehingga aku menjadi seorang yang dewas. Sekejap sahaja masa berlalu sedangkan aku merasakan baru semalam aku melangkah kaki sebagai seorang siswi di UNIVERSITI PENDIDIKAN SULTAN IDRIS. Terasa kecilnya dunia,singkatnya masa bila aku sedar aku tidak lagi bersama UPSI. Segelintir masyarakat mungkin memandang apalah yang ada pada seorang siswazah UPSI. Tiada kualiti,tiada kuantiti..namun bagi aku..siswa,siswi UPSI adalah yang terbaik di mata dunia. Walau pelbagai pandangan negatif dilemparkan kepada UPSI, tapi inilah tempat aku menimba ilmu,tempat aku mencari pengalaman hidup, tempat aku belajar erti persahabatan,erti permusuhan dan yang paling penting tempat aku mengenali siapa aku sebenarnya.. UPSI, walaupun aku bakal meninggalkanmu,ketahuilah memori indah ku bersamamu tetap diingatan..Aku bangga menjadi anak kandung suluh budiman..aku bangga........

No comments:

Post a Comment